Logo – cum faci din Cenușăreasă prințesă
Că tot am program de povești în fiecare seară, una dintre poveștile preferate ale fiicei mele este Cenușăreasa. O poveste cu o fetiță cu un super potențial, pe care, însă, contextul a adus-o în situația în care toate calitățile ei sunt acoperite de cenușă. Daaaaar, cu ustensilele potrivite (și un pic de magie:-)), ajunge la bal o minune cum nu a mai văzut nimeni peste 7 mări și țări.
Ei bine, cam așa și cu brandurile noastre.
O etapă tare dragă mie de la nașterea sau renașterea unui brand este încununarea eforturilor strategice, concretizarea lor în ceea ce vor vedea clienții, în ceea ce iese în lume. Cam ca Cenușăreasa din poveste.
Am trecut prin acest proces cu clienții mei de mai multe ori și am văzut de-a lungul timpului care a fost rețeta succesului.
Una dintre componentele cele mai vizibile ale unui brand o reprezintă logo-ul. El este primul contact pe care un potențial client sau consumator îl are cu brandul tău. El setează relația, dacă este cu încărcătură pozitivă, dacă îi stârnește curiozitatea, dacă determină o acțiune din partea targetului.
Un logo trebuie să aibă câteva caracteristici pentru a seta relația pe făgașul bun:
- Să fie remarcabil – să atragă atenția;
- Să fie fără vârstă, să nu existe riscul de a ”îmbătrâni” vreodată, de a fi depășit;
- Să fie memorabil;
- Să poată fi folosit atât în format mare, cât și pe formate mici;
- Să surprindă vibe-ul brandului, să respire energia și personalitatea brandului pe care îl reprezintă.
Ce anume funcționează în obținerea unui rezultat pe măsura așteptărilor și ce ne împiedică? Sunt multe elemente care contribuie la reușita unui astfel de proces, așa că voi structura mai jos câteva puncte de care să ținem cont:
1. Cunoaște brandul
Nu ai cum să surprinzi energia și personalitatea unui brand atâta vreme cât nu l-ai cunoscut. Înainte de a începe să desenăm un logo e necesar să trecem în revistă câteva elemente de strategie: care e piața pe care o targetăm, cine e consumatorul nostru țintă, ce îi oferim și cu ce este diferit de ce îi oferă competitorii, care este promisiunea noastră către el. Sunt elemente care vor da o direcție designerului, care îl vor ajuta să împletească totul pentru a surprinde cât mai bine chintesența brandului.
2. Fii unic
Am întâlnit de-a lungul timpului situații în care clienții mei erau în plin proces de lansare a business-ului. Orice resursă financiară era atent plănuită. Un proces de strategie și de design era prea costisitor pentru acea etapă. Prima tendință este de a alege o variantă la îndemână, ieftină. Rezultatul poate fi că ai un logo similar altora, copiat de pe internet, sau care să nu aibă nici o legătură cu brandul pe care îl construiești.
Dacă vrei să fii memorabil una dintre condiții este să ai un logo unic.
3. Arată cu ce te ocupi
Oamenii se grăbesc, nu au timpul necesar să analizeze toate informațiile care le vin din mediu. Dacă vrei să ai mai multe șanse să îți fie aproape, ajută-i. Arată-le încă de la nivelul logo-ului cu ce te ocupi, ce le poți oferi, cu ce i-ai putea ajuta. Logo-ul trebuie să reușească să reprezinte cât mai clar ce produse sau servicii ai în portofoliu. Te poți ajuta de simbol, de culori, de un descriptor, de nume.
4. Alege cu grijă fonturile
Fonturile pe care le folosești trebuie să fie în linie cu personalitatea brandului tău. Ai grijă să fie lizibile. Revenind la criza permanentă de timp în era noastră, cu cât e nevoie de mai puțin timp să îți înțeleagă numele, cu atât mai mult va ajuta asta la memorabilitate.
Dacă faci un mix de fonturi, ai mare grijă ca ele să se potrivească, să se ajute și să se potențeze, altfel riști să îți omori singur vizibilitatea.
Nu uita de dimensiune. Ai nevoie de un echilibru între numele brandului și descriptor sau slogan, între ceea ce vrei să evidențiezi și ce este doar de susținere. Orice mix greșit între ele duce la aceeași scădere a impactului de care menționam anterior.
5. Atenție la culori
Eu sunt un mare fan al culorilor în general, după cum spune și brandul meu.
Există coduri de culoare asociate predominant cu anumite domenii de activitate. Ține cont de ele. Alegerea lor a fost fundamentată cu multe studii de-a lungul timpului pentru determinarea psihologiei din spatele culorilor.
Nu face mixuri nepotrivite. Nu vei face decât să atragi atenția în sens negativ. Nu ți-ai dori asta.
Nu supraîncărca de culoare. Culoarea e bună. Te infuzează de o anumită energie, însă în exces poate duce la diluarea mesajului pe care vrei să îl transmiți.
Cheia succesului este echilibrul în toate. Fonturile și culorile sunt argumentele mele pentru a recomanda să lucrezi cu un profesionist. Este instruit să păstreze acest echilibru. Dacă îți recomandă să nu folosești purpuriu la un brand eco, are argumente în spate. Evident că și aici calitatea contează.
6. Keep it simple
Cu cât pui mai multe elemente sau cu cât complici mai mult forma lor, cu atât pierzi din impact. Potențialul client/ consumator ar trebui să decripteze logo-ul dintr-o privire. Simplitatea va ajuta pe viitor și la recunoaștere, ceea ce îi va face mai facil să stabilească o relație cu brandul tău.
7. Privește-l cu viziune
Logo-ul tău va ajunge pe suporturi diverse, cu fonduri diverse și poziții asemenea. Asigură-te că el poate fi scalat și potrivit pe cât mai multe dintre ele. În acest fel te vei asigura de consistența imaginii tale, un element critic în construirea unui brand puternic.
V-am spus că îmi plac culorile, nu? 🙂 Ei bine, nu uitați că s-ar putea ca la un moment dat logo-ul vostru să trebuiască să apară în versiunea alb – negru, sau în varianta negativă. Țineți cont de asta când alegeți design-ul vostru.
Dacă aveți nevoie de un partener care să vă fie ghid în procesul stabilirii unei identități vizuale, vă aștept cu drag!
În rest, să avem parte de cât mai multe prințese descoperite sub cenușă!
Nicoleta
Owner @ColorBrands
Marketing & Communication Strategist @Marketminds