Audit de marketing
Audit de marketing
Tu cum stai cu marketingul companiei tale? Pentru că vrei să știi dacă investițiile făcute până acum în marketing sunt în linie cu obiectivele de business și de marketing venim cu o soluție de analiză și diagnoză adaptată nevoilor tale. Analiza se face atât pe plan intern cât și pe plan extern, urmărind obiectivele, strategiile, valorile care fac parte din ADN-ul companiei.
Obiectivul final este să ne asigurăm că toate acțiunile converg către împlinirea misiunii organizației.
Imagine percepută
De modul în care este percepută imaginea brand-ului tău depinde succesul afacerii tale. Ocupi un loc în mintea consumatorului/clientului? Și dacă da, ce loc ocupi? În cadrul auditului de marketing, vom determina imaginea actuală a mărcii, dacă este benefică sau nu pentru companie, și cât de departe/aproape se află de poziționarea corectă. Consumatorul sau clientul, furnizorii și partenerii de afaceri au o anumită imagine despre brand-ul tău. Și noi știm să-i ascultăm, ca să definim cu acuratețe imaginea percepută actualmente de publicurile țintă. În funcție de această imagine percepută, propunem ajustările necesare.
Target group
Nu toți clienții unei piețe îți sunt profitabili. ”Dacă te adresezi tuturor, nu te adresezi, de fapt, nimănui”. Aici intervine cunoașterea publicului țintă, și identificarea acelor grupuri care sunt profitabile pentru business-ul tău. Fiecare dintre grupurile selectate va reprezenta un target group, sau un grup țintă. Luăm în calcul factori precum vârstă, gen, nivel de venit, obiceiuri de cumpărare, stil de viață, pentru a delimita un target group al persoanelor cu nevoi similare, către care să-ți orientezi comunicarea.
Astfel, promovarea va fi centrată pe anumite prezentări personalizate către target group-urile definite. Se va concretiza prin mesaje adaptate atât ca limbaj, cât și ca transmitere pe canalele potrivite, exact în mediile unde se află clienții tăi. Cu alte cuvinte îi povestim despre brandul tău pe limba lor, acolo unde ei sunt cei mai receptivi la a primi mesaje.
Competiție
Fiecare companie își are locul ei în piață. Credem asta, credem în tine, și punem și o condiție: business-ul tău trebuie să se diferențieze de celelalte companii. Și cum altfel poți determina factorul diferențiator, dacă nu cunoscând foarte bine sectorul în care activează compania ta? Noi te ajutăm cu o analiză amănunțită a concurenților din sectorul tău de activitate, mină de informații utile pentru dezvoltarea afacerii tale. Îndată ce știi plusurile și minusurile concurenților, să-ți orientezi business-ul pe drumul spre succes e pe jumătate realizat.
Piață
Dacă nu toți actorii din piață contribuie direct la profitul companiei tale, în schimb, o imagine de ansamblu asupra pieței te va ajuta, cel puțin indirect. De aceea, auditul de marketing include o analiză a pieței, a factorilor externi ce pot influența, la scară mare sau subtil, evoluția companiei tale.
Specificul și dinamica pieței, furnizori, angajați, parteneri, toate spun câte ceva despre cum vom putea plasa compania ta într-o poziție optimă, orientată spre profit. Suntem atenți la trenduri în industrie, sau modificări ale coportamentelor astfel încât să fim în pas cu schimbările sau chiar înaintea lor acolo unde este posibil.